7 motive pentru care afacerea ta are nevoie de un blog

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Astăzi, aproape toate afacerile noi aleg să-și dezvolte un website. Însă, doar website-ul nu desenează întotdeauna în fața clienților destulă informație, personalitate sau autoritate a companiei pentru a te diferenția de competitori.

Iată de ce necesitatea unui blog este evidentă aici.

În timp ce companiile mari au programe și echipe dedicate content-marketing-ului și blogurilor, este foarte important pentru afacerile mai mici să-și orienteze o parte din resurse spre dezvoltarea și menținerea unui blog asemeni celor mai puternici.

Dacă ești în căutare de inspirație, iată mai jos câteva motive pentru care afacerea ta are nevoie de un blog.

1. Ții la curent clienții cu informații despre afacerea ta

Mai mult decât site-ul companiei, blog-ul este un instrument fantastic pentru a ține publicul informat despre afacerea ta. În timp ce un site web este soluția practică pentru descrierea afacerii și produselor, un blog însă, îți va oferi mai multă flexibilitate pentru a te conecta cu clienții și pentru ai actualiza în modul în care vor cunoaște cine ești, și nu doar ceea ce faci.

Blogul poate fi perceput ca un canal de comunicare directă, asemeni un spațiu în care vorbești publicului în profunzime despre cunoștințele, experiența, produsele și serviciile tale – un spațiu în care distribui conținutul în timp util, comentând tendințele relevante industriei tale într-un mod în care să aduci aport personalității brand-ului tău.

2. Generezi cuvinte cheie și trafic nou

Motivul principal pentru care fiecare companie are nevoie de un blog este acela de a-și spori vizibilitatea. Este elementar, cu cât mai mult conținut este postat pe blog, cu atât mai multe șanse ai să apari în motoarele de căutare și să obții trafic organic către site-ul tău.

Articolele postate pe blog oferă o platformă perfectă pentru a-ți consolida strategia SEO. Creând articole fresh și bine scrise, ce includ cuvinte cheie noi, imagini și clipuri video, îți crești șansele de a fi observat mai des, de a genera trafic nou și în final de obține mai mulți clienți.

3. Îmbunătațești (înmulțești) legăturile interne (internal linking)

Spre deosebire de backlink-uri, legăturile interne sunt elemente complet controlabile, deci, nu există nici un motiv să nu le folosești în cadrul postărilor de pe blog. Inserând link-uri către cele mai importante pagini de pe site-ul tău, poți ajuta vizitatorii să navigheze mai lejer.

Din punct de vedere al SEO, interconectarea internă cu alte postări de pe blog și cu pagini de pe site-ul tău poate îmbunătăți relația ta cu Google. Cu cât sunt mai relevante legăturile interne, cu atât este mai probabil sa ai o poziționare mai bună – fapt ce poate conduce la creșterea traficului și potențialilor clienți.

4. Obții feedback de la clienți

Chiar daca o afacere dispune de un site cu pagini pline de informație utilă, comunicarea merge de mai multe ori doar într-o singură direcție. De obicei, paginile nu oferă posibilitatea de a pune întrebări, a comenta despre conținutul existent sau chiar să înceapă o simplă conversație.

Iată de ce un blog poate fi puternic – acesta este o posibilitate de conversație bidirecțională cu clienții, liderii și colegii din industrie ta. Folosind un ton mai prietenos și o platformă interactivă, poți încuraja feedback-ul și discuțiile în secțiunile de comentariu din blogurile tale.

Este o modalitate excelentă de a construi încrederea brand-ului tău și autoritatea acestuia doar având conversații profunde cu clienții tăi. În plus, îți permiți să privești afacerea ta din punctul de vedere al clienților tăi și poți să faci modificări pentru a-ți îmbunătăți serviciile.

5. Oferi mai multa informație despre produsele oferite

Un blog îți permite să explici în profunzime ce oferi cu adevărat prin produsele și serviciile tale. Spre exemplu, poți să publici studii de caz în baza unor clienți, să elaborezi anumite ghiduri pentru cele mai tehnice servicii pe care le oferi,  sau pur și simplu să descrii beneficiile pe care le oferă produsele afacerii tale.

Cu cât mai mult conținut de acest gen vei produce, cu atât mai mare îți va fi autoritatea în domeniul tău de activitate. Ai un plus enorm față de ceilalți prin faptul că-ți consolidezi banca de cunoștințe, inovațiile și creativitatea. Și între timp, cu cât postările tale vor fi mai profunde și mai complexe, cu atât mai multe idei vei putea genera pentru afacerea ta.

6. Stimulezi abonarea la newsletter

Chiar dacă, astăzi, email marketingul este o strategie destul de solidă, ne ciocnim des de realitatea că nu este atât de ușor să faci lumea să se aboneze la newsletter-ul tău.

Un blog, poate ajuta în situația dată prin faptul că îți dă siguranța să poți ține publicul tău țintă la curent cu informația necesară lor. Dacă publicul va găsi în conținutul postărilor tale materiale relevante și informative, atunci aceștia vor avea încrederea sa-și lase în grija ta și adresa lor de email. Iar, pentru a stimula înscrierile la newsletter, fă o legătură permanentă dintre blogul tău și email-urile trimise audienței tale. Publicului tău îi va fi mai ușor să afle despre promoții și produse noi dacă conectezi aceste două lucruri.

7. Obții expunere socială mai mare

Blogging-ul poate fi privit ca o modalitate simplă de a fi descoperit prin intermediul rețelelor sociale, deoarece, cu fiecare postare nouă, creezi conținut pe care utilizatorii pot să-l partajeze ușor pe Twitter, Facebook, LinkedIn, Pinterest și alte rețele. Astfel, îți permiți să expui compania ta unor segmente de public pe care probabil nu le cunoșteai înainte.

Pe de altă parte, conținutul blogului tău te poate ajută să-ți alimentezi propria activitate social media. În loc să încerci să creezi o postare social media nouă, poți pur și simplu să-ți promovezi articolele recente de pe blog. În acest fel, consolidezi prezența socială și obții vizitatori noi.

Dacă dorești să ajungi la segmente noi de public, să-ți construiești brand-ul și să te diferențiezi de competitori, te îndemn să te inspiri din motivele de mai sus și să-ți faci un blog al companiei.

Blogul poate fi considerat o bază solidă în marketing, un instrument inspirațional și o modalitate excelentă de a genera idei noi și de a le împărtăși unei comunități de clienți, lideri și colegi din domeniul tău de activitate.[/vc_column_text][vc_raw_html]JTNDdWwlM0UlMEElM0NoMyUyMHN0eWxlJTNEJTIydGV4dC1hbGlnbiUzQSUyMGNlbnRlciUzQiUyMiUzRVZyZWklMjBzYSUyMHByaW1lc3RpJTIwcGUlMjBlbWFpbCUyMGFydGljb2xlJTIwZGUlMjBnZW51bCUyMGFjZXN0dWlhJTNGJTNDJTJGaDMlM0UlMEElM0NwJTIwc3R5bGUlM0QlMjJ0ZXh0LWFsaWduJTNBJTIwY2VudGVyJTNCJTIyJTNFQWJvbmVhemEtdGUlMjBsYSUyMG5ld3NsZXR0ZXItdWwlMjBzZW8ubWQlMEElNUJtYzR3cF9mb3JtJTIwaWQlM0QlMjIxODA1JTIyJTVEJTNDJTJGcCUzRSUwQSUzQyUyRnVsJTNF[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row]

Scroll to Top