Home » Ghid » Cuvintele Cheie

Cuvintele cheie

Atâta timp cât motoarele de căutare nu scanează și indexează paginile site-ului tău, nu poți conta pe un trafic organic bun. De aceia, cea mai mare provocare pentru cei cu site-urile noi create, este să atragă vizitatori. Spre norocul nostru, există cuvintele cheie (keywords) – puntea de trecere din zona fară trafic în zona în care Google dă drumul la robinet. S-a dovedit că utilizarea corectă a cuvintelor cheie în procesul de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO) poate face site-ul ușor observabil pentru Google și alte motoare.

Ce sunt cuvintele cheie și de ce ai nevoie de ele?

Ce sunt cuvintele cheie? – Cuvintele cheie (keywords) sunt frazele și întrebările pe care oamenii le folosesc pentru a căuta ceva online în motoarele de căutare. De cele mai multe ori, utilizatorii nu introduc o adresă exactă când efectuează căutările, ci întrebări, fraze complete sau șiruri de cuvinte asemănătoare. La rândul lor, motoarele de căutare produc o listă de site-uri web, care au în conținutul paginilor lor texte similare, sau care se potrivesc interogării de căutare. Acest proces este cunoscut ca o căutare organică și este biletul tău pentru o prezență online mai bună.

E de de notat faptul că folosirea cuvintelor la întâplare nu va face site-ul tău popular, iar pentru a atrage clienții potriviți, paginile de pe site trebuie să fie „optimizate” folosind cuvintele cheie corecte și după standartele impuse de motoarele de căutare.

Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) este un set din cele mai bune practici care facilitează motoarele de căutare să analizeze site-ul tău. Anume aceste practici duc la o analiză a cuvintelor cheie corectă și folosirea acestora în locurile potrivite pe site-ul tău.

Evoluția motoarelor de căutare

Există multe teorii precum că cuvintele cheie nu mai sunt un factor important în algoritmii motoarelor de căutare. Adevărul însă este că motoarele de căutare devin din ce în ce mai sofisticate în fiecare an iar contextul și structura unui site din topul rezultatelor confirmă cât de eficientă este utilizarea corectă a cuvintelor cheie.

Încă de la începuturile SEO (1997), odată cu apariția primului motor de căutare, orice site plin cu cuvintele cheie potrivite putea să ajungă în topul rezultatelor. Între timp nevoia de a rafina eficiența motoarelor de căutare a născut gigantul de azi – Google. Inginerii și programatorii care au pus bazele Google realizau că găsirea unui conținutului bun pe Internet necesită mecanizme complexe. Astfel, aceștia au creat un soi de roboți care pot scana și analiza paginile fiecărui site. Informația găsită de acești roboți este evaluată și contrapusă cuvintelor cheie folosite de utilizator(cel ce caută), astfel punându-i-se la dizpoziție doar rezultate relevante.

Pe de altă parte, atunci când oamenii citesc frecvent paginile unui site sau fac share, motoarele de căutare înțeleg că acesta are un conținut valoros, iar pentru a face rezultatele de căutare și mai bune, ele recompensează astfel de site-uri, plasându-le în topul rezultatelor.

Nu trebuie să uităm și de faptul că credibilitatea site-urilor care fac legătura cu paginile site-ului tău (oferă un backlink), este, de asemenea, importantă. Cu cât credibilitatea acestora este mai mare cu atât mai bine pentru site-ul tău. Din acest motiv, plasarea conținutului de calitate pe fiecare pagină este cea mai bună modalitate de a îmbunătăți clasamentul de căutare, prin atragerea de backlink-uri de pe site-uri cu credibilitate înaltă.

Cum alegem cuvintele cheie potrivite pentru SEO

Deși motoarele de căutare sunt destul de puternice și pot identifica rezultatele corecte, analiza, identificarea și cercetarea cuvintelor cheie este foarte utilă pentru site-ul tău. Atunci când vine vorba de atragerea publicului țintă, utilizarea corectă a cuvintelor cheie aduce rezultate. La urma urmei, dacă repari doar smartphone-uri, nu dorești să atragi oameni care au nevoie de reparații laptop. Prin urmare, pentru a alege cuvintele cheie potrivite afacerii tale, trebuie sa vii cu o listă de fraze pe care publicul tău țintă cel mai probabil că le va căuta. Află că trăsăturile de bază ale afacerii tale sunt cel mai bun pentru a începe. Poți să te gândești la:

  • Ce face afacerea ta
  • Ce produse populare vinzi
  • Care sunt probleme de bază pe care le rezolvi pentru clienți
  • Unde se află compania ta
  • Caracteristicile comune ale bazei tale de clienți
  • Ce întrebări îți dau clienții frecvent

Pentru identificarea cuvintelor cheie corecte echipa SEO.md folosește și recomandă Google Ads Keyword Planner  iar pentru rezultate mai bune încearcă să folosești cuvintele cheie cu un volum ridicat de căutare și o concurență mai scăzută.

Inițial, cuvintele cheie scurte și populare ar putea părea un pariu sigur, însă nu uita că toată lumea din nișa ta le folosește. Deci, cum procedezi mai departe?

Cuvintele cheie alcatuite din fraze mai lungi(long-tail keywords) produc rezultate de înaltă calitate. Cuvintele cheie long-tail sunt fraze foarte descriptive formate din trei sau mai multe cuvinte, care îți permit să identifici problema specifică pe care publicul tău încearcă să o rezolve.

Să presupunem că ai o afacere personală în domeniul stomatologiei. Poți începe să folosești expresii de bază cum ar fi „înălbirea dinților”, „detartaj” sau „implant dentar” doar că toți stomatologii vor folosi aceste cuvinte cheie pe site-urile lor,  astfel încât aceste cuvinte cheie nu ar putea să-ți aducă prea mult trafic organic. Totuși, nu fiecare stomatolog este competitorul tău, deoarece afacerea ta este locală. Adăugarea unei locații, cum ar fi „înălbirea dinților botanica”, elimină din rezultate stomatologiile care nu se află în zona ta. La fel, adăugarea altor detalii, cum ar fi tenologia folosită – „înălbirea dinților cu laser botanica”, sau prețul serviciului „înălbirea dinților cu laser botanica ieftin” te poate situa în topul rezultatelor atunci când căutările sunt atât de specifice.

În final, trebuie să știi că plasarea corectă a cuvintelor cheie în conținutul site-ului tău crește vizibilitatea lui, iar optimizrea SEO corectă, prin folosirea acestor cuvinte va aduce un trafic organic destul de bun. Traficul bun înseamnă mai mulți clienți, iar asta înseamnă o cifră de afaceri mai frumoasă pentru echipa ta.

Optimizează-ți prezența online!

Investește în strategii dovedite și bucură-te de rezultate concrete în scurt timp. Contactează-ne acum pentru o consultanță și află cum îți putem transforma afacerea.

Scroll to Top