Scopul urmărit de fiecare afacere este de a câștiga bani, iar una dintre cele mai bune modalități de a-ți promova brandul și de a-l face profitabil este să te asiguri că site-ul tău să fie în top 10 rezultate ale căutării Google. Iar pentru ca acest lucru să se întâmple, ai nevoie ca site-ul tău să fie SEO friendly (prietenos SEO, sau prieten cu Google).
Dat fiind faptul că aproape toată populația planetei folosește motoarele de căutare în fiecare zi, este foarte important ca afacerea ta să dețină un site SEO friendly. Doar un astfel de site îți poate garanta poziții mai bune în rezultatele Google și un trafic stabil zilnic. Dacă strategiile pe care le urmărești sunt bune, atunci și șansele pentru a ajunge în top vor fi direct proporționale.
Vreau să descriu mai jos câteva trucuri care te vor ajuta să-ți construiești un site SEO friendly. Indiferent dacă faci SEO pentru site-ul tău personal sau intenționezi să angajezi o companie ce prestează servicii SEO, asigură-te că urmezi sfaturile simple prezentate mai jos. Sunt sigur că vei fi uimit de rezultate.
Folosește inteligent cuvintele cheie
Dacă nu folosești cuvintele cheie într-un mod inteligent, nu prea o să-ți iasă să faci un site SEO friendly. În schimb, dacă optezi pentru o manieră strategică atunci când plasezi cuvintele cheie în conținutul principal, ca rezultat, o să ai vizitatori care caută exact ceea ce oferă compania ta.
Pe lângă plasarea cuvintelor cheie în textul paginilor, acestea trebuie înserate și în alte locuri, cum ar fi titlurile paginilor, etichetele meta descriptive, titlurile, etichetele alt, linkurile de subsol și adresele URL.
Identificarea și analiza cuvintelor cheie îți poate pune la dispoziție date și statistici privind numărul de căutări. Având aceste informații, poți afla unde se poziționează compania ta în spațiul online.
Integrează Social Media pe site
Rețelele de socializare dețin spațiul în care petrecem o bună parte din timpul nostru zilnic. De aceea, este binevenit ca oricare companie care dorește o vizibilitate online mai bună să integreze conturile social media pe site. Integrarea permite utilizatorilor să navigheze rapid pe conturile social media, să afle despre companie și să te contacteze direct.
Oferă vizitatorilor posibilitatea de a-ți distribui cu ușurință conținutul pe Facebook, Twitter sau alte platforme. Astfel, aceștia, indirect, vor promova brandul tău, vor spori prezența ta online, traficul web și vor ajuta să-ți menții afacerea sănătoasă și puternică pe piață.
Optimizează imaginile
Mulți dintre utilizatorii de internet fac căutarea pe Google prin intermediul imaginilor, de aceea, o bună parte din traficul web revenit fiecărui site provine din aceste căutări.
Greutatea în kilobiți (kb) cât și dimensiunile în pixeli (px) ale imaginilor sunt niște detalii importante care afectează prietenia site-ului tău cu Google în mod direct. Motoarele de căutare iubesc site-urile care cântăresc puțin și care au parametrii bine definiți. Prin urmare, înainte de a insera oarecare imagini în conținut, nu te lenevi să optimizezi imaginile prin salvarea lor în mărimea necesară și cu o greutate mai mică. Poți folosi Adobe Photoshop pentru acest proces.
La fel, motoarele de căutare preferă și poziționează mai sus în rezultate imaginile care au cuvintele cheie indicate în etichetele alt (alt tags). De aceea, atunci când adaugi o imagine pe site, nu omite adăugarea etichetei alt.
Crează URL-uri SEO friendly
Un URL SEO friendly contribuie la poziționarea în rezultate și la îmbunătățirea experienței utilizatorului. Un URL devine prietenos în cazul când păstrează o structură simplă, convingătoare, relevantă, directă, precisă și semnificativă. Doar în acest mod un URL poate ajuta motoarele și utilizatorii să determine încă de pe paginile rezultatelor Google despre ce este o pagină de website.
De exemplu:
- www.site.com/?p=654432 – adresă URL neprietenoasă SEO
- www.site.com/cuvant-cheie – adresă URL foarte SEO friendly
E ușor de observat de ce a doua variantă este o adresă prietenoasă. E clară atât utilizatorului cât și motoarelor de căutare. Dacă trebuie să separi cuvintele din adresa URL, asigură-te că utilizezi cratime în loc de sublinieri pentru a face acest lucru.
Asigură compatibilitatea pentru toate dispozitivele
Site-ul tău web și conținutul acestuia trebuie să fie optimizate pentru toate tipurile de dispozitive pe care utilizatorii le-ar putea utiliza, astfel încât să se poată bucura de o bună experiență de utilizare. Insistă ca web design-ul site-ului tău să fie adaptabil pe orișice dispozitiv, fie acesta un telefon mobil, o tabletă sau chiar un monitor de 27 inch. Această proprietate a unui site e numită în mediul online „responsive design” – un termen laconic din limba engleză care definește adaptabilitatea unui site pe toate device-urile.
Acestea sunt câteva dintre lucrurile cărora trebuie să le atragi atenție atunci când vrei să ai un site SEO friendly. Iar dacă nu deții timp și răbdare, trebuie să știi că echipa SEO.md deține instrumentele potrivite pentru a studia și lucra cu toate elementele descrise mai sus.
Probabil, în articolul de mai sus, sunt lucruri pe care nu le-am tratat ca atare și recunosc că printre voi sunt și persoane care au cunoștințe aprofundate în acest domeniu. De aceea, voi aprecia toate comentariile și voi încerca să răspund tuturor întrebărilor legate de acest articol.