Am vorbit într-un post anterior despre ce sunt backlink-urile și ce importanță au acestea pentru autoritatea website-ul tău. Nu este un secret că o campanie de link building (construirea de link-uri) este absolut necesară pentru site-ul companiei tale atunci când vine vorba de trafic organic gratuit, iar dacă vrei o poziționare mai bună în motoarele de căutare e clar ca bună ziua că ai nevoie de mai multe link-uri.
Conținutul paginilor website-ului tău nu va apărea în top 10 Google dacă nu are link-uri, deoarece ele încă sunt unul dintre cei mai importanți factori SEO din zilele noastre. Studiind paginile din topul rezultatelor Google, poți ajunge la concluzia că acestea au foarte multe link-uri de pe alte site-uri și că poziția pe care le-o generează Google este una bine meritată. Motoarele de căutare oferă mai multă atenție site-urilor cu un număr de link-uri mai mare, răsplătindu-le cu autoritate și poziționare mai bună.
Totul sună bine până când ne ciocnim de o problemă – toți au nevoie de link-uri și toți caută să le înmulțească în fiecare zi. Ajungi să te întrebi deseori, de unde anume să obții link-uri dacă toți cer de la tine un link spre ei? Uneori ți se pare imposibil să le mai obții în condițiile de astăzi. Trebuie totuși să realizezi că fără ele nu ai șanse să obții trafic organic și că acestea trebuie să fie o prioritate în campania ta de promovare web.
De ce o campanie de link-building este necesară și ce avantaje aduce?
După o campanie de link-building reușită, trebuie să observi rezultate pozitive în cel puțin trei direcții importante:
Îmbunătățirea pozițiilor organice în rezultatele Google
Backlink-urile ajută la obținerea clasamentelor bune în motoarele de căutare, iar paginile site-ului tău cu mai multe link-uri se poziționează mai sus în rezultate decât celelalte pagini.
Indexarea mai rapidă a paginilor noi
Paginile și postările noi de pe site-ul tău vor apărea în rezultatele motoarelor mai repede datorită unei indexări mai bune. Roboții motoarelor de căutare vor descoperi mai rapid conținutul nou, accesându-l într-un mod eficient.
Trafic de referință mai bun
Datorită noilor legături create, vei primi un număr semnificativ de click-uri generatoare de trafic de referință. Acest trafic are o rată scăzută de respingere (bounce rate) și aduce un aport SEO adițional.
Link-urile site-ului tău sunt un factor pe care Google îl folosește ca să măsoare relevanța, autoritatea și popularitatea propriului conținut – iată de ce link-building-ul este un lucru necesar pentru strategia ta SEO în general.
Chiar dacă este o activitate migăloasă, există totuși câteva căi pe care poți să le urmezi atunci când vrei să începi o campanie de link-building. Acestea și-au demonstrat eficacitatea în timp și dau dovadă de rezultate bune în cele mai multe cazuri. Vezi mai jos trei metode ce pot fi folosite într-o campanie de link-building și care au demonstrat rezultate destul de bune.
Guest blogging-ul
Guest blogging-ul este una dintre metodele eficiente de obținere a traficului către site-ul tău. Este relevant, specific industriei, și îți oferă posibilitatea de a te marca ca expert în industrie și lider de gândire. Este o metodă nouă în spațiul internetului moldovenesc, dar care are o mare istorie în spațiul internațional.
Să ai un blog pe site-ul tău este o idee excelentă, însă dacă ai posibilitatea să-ți postezi articole proprii pe alte site-uri care au deja mii de cititori, este o modalitate ușoară de a atrage trafic. De exemplu, dacă deții o afacere în domeniul service-ului auto și pe site-ul companiei tale postezi regulat conținut util, atunci ai putea ajunge la o înțelegere cu un alt site dedicat industriei auto și posta un articol util propriu dedicat cititorilor lui. În conținutul acelui articol poți insera legături către site-ul tău. Acel link poate genera trafic de referință pentru moment și aduce un aport SEO în timp.
Este un pic dificil la început, dar dacă înțelegi din start toate substraturile acestei activități, într-un final te poți alege cu o mulțime de link-uri utile către site-ul tău. Dacă întâlnești greutăți, te putem ajuta cu serviciile noastre de link-building.
Link-uri din articolele postate pe portalurile de știri
Suntem o națiune care iubește să se informeze, iar mai recent, o facem și din articolele postate pe portalurile de știri. Acestea din urmă reprezintă niște site-uri cu metrici SEO foarte bune, iar dacă reușești să obții și link-uri de la ei, atunci ai un avantaj vădit în fața concurenței.
În termeni tehnici, această metodă se bazează pe aceleași principii ca și guest blogging-ul, doar că aici trebuie să ai la dispoziție și resurse financiare. Cum funcționează? Încerci să identifici care sunt principalele portaluri de știri sau site-urile populare care dedică o bună parte din materialele lor domeniului tău de activitate. După ce alcătuiești o listă, poți contacta editorii și negocia o sumă per plasare articol, iar când totul este aranjat, poți să începi să culegi roadele – în cazul nostru, un trafic de referință mai bun. De obicei, site-urile oferă două prețuri diferite: cel care include redactarea și plasarea articolului și cel care include doar plasarea de articol. În ultimul caz, vii cu articole create de tine personal sau poți apela la servicii de copywriting. Potrivit unui studiu efectuat de echipa noastră, prețurile de publicare pe astfel de site-uri încep de la 100 euro per articol și pot ajunge până la 1000 euro pentru o singură publicație.
În cadrul serviciilor de link building oferite de SEO.md putem aranja publicări de articole pe portalurile de știri pentru compania ta. Trebuie doar să ne contactezi, iar noi îți vom oferi pachete în funcție de bugetul tău.
Directoriile web
Câțiva ani în urmă, Google a penalizat o mulțime de directorii din cauza că acestea ofereau link-uri contra plată. Toate acele directorii au pierdut din autoritatea și popularitatea lor. Multe directorii pur și simplu nu au mai activat datorită lipsei de necesitate a astfel de servicii. Până și DMOZ-ul, odată cel mai important directoriu web, de care țineau cont toate motoarele de căutare, și-a închis ușile în martie 2017. Toate acestea până la un moment, când însă, câteva din directorii au supraviețuit și și-au continuat activitatea (BOTW, Business.com).
La nivel local însă, Google nu a acționat atât de aspru, iar directoriile web moldovenești de calitate, care erau active în 2010, sunt active și astăzi. Vorbesc despre site-uri ca Point sau YellowPages. Sunt folosite intens de companiile locale, iar prezența lor încă vie ne dă de înțeles că se merită. Într-un cuvânt, înscrierea în aceste directorii îți poate aduce câteva link-uri destul de puternice.
Mai mult, autoritatea și eficacitatea directorii-lor web nu poate fi pusă la îndoială atât timp cât însuși Google deține unul, iar prezența în acest directoriu este necesară pentru fiecare website. Google My Business este cel mai important directoriu la momentul de față, iar despre cum să-ți înscrii afacerea acolo am scris un articol separat.