Ce înseamnă SEO? Află ce trebuie să știi

Sunt convins că ai mai auzit despre SEO. Dar știi tu ce înseamnă termenul SEO?

Probabil ai auzit de mai multe ori de la alți proprietari de afaceri, sau de la specialiști în marketing cât de important este SEO în marketingul digital și cât de bine este să faci SEO pentru site-ul tău. Dar, ce înseamnă SEO cu adevărat?

SEO vine de la Search Engine Optimization – ceea ce din engleză se traduce ca: optimizarea pentru motoarele de căutare. Chiar dacă este un termen scurt, format doar din 3 litere, SEO are un rol foarte important în strategia ta de marketing. Mai jos voi încerca să răspund la întrebarea ce înseamnă SEO? Voi discuta și despre alte întrebări care apar frecvent în legătură cu optimizarea pentru motoarele de căutare, pentru a te ajuta să înțelegi ce este și de ce este atât de important pentru afacerea ta.

Ce înseamnă SEO?

Prin SEO (search engine optimization) înțelegem procesul prin care se fac modificări în codul și conținutul site-ului tău pentru a-l ajuta să apară în rezultatele motoarelor de căutare (Google, Bing sau Yandex). Prin aceste modificări (prin optimizare), se poate mări vizibilitatea site-ului în rezultatele organice (neplătite) ale motoarelor de căutare (motoarele de căutare sunt site-uri ca Google, Yandex sau Bing unde se fac de regulă căutări atunci când avem nevoie de afla ceva pe Internet).

Dacă te întrebi cum anume acest lucru funcționează, găsești mai jos o mică descifrare.

Motoarele de căutare ca Google sau Yandex iți scanează site-ul căutând prin design, coduri și alte elemente ale conținutului. Astfel motoarele de căutare determină categoria (topic) din care face parte site-ul tău și cât de prietenos este acesta pentru utilizatori. Acest proces este numit crawling. Prin crawling, Google reușește să livreze utilizatorilor conținut relevant și util.

Prin optimizarea site-ului, le faci motoarelor de căutare calea mai ușoară pentru a indexa și înțelege conținutul site-ului tău. Cu cât acest lucru este făcut mai bine, cu atât mai mult Google va recomanda site-ul tău celor care caută informație relevantă afacerii tale, prin cuvintele cheie introduse.

De exemplu, site-ul nostru SEO.md, apare pe primele poziții în Google Moldova atunci când cauți seo md, seo Moldova sau seo Chișinău.

Noi nu plătim nici un bănuț pentru traficul pe care îl primim atunci când cineva caută acest termen și vizitează site-ul nostru.

 

seo moldova

 

Este firesc să definim ca scop principal al oricărei afaceri apariția pe prima pagină în Google, Yandex și alte motoare de căutare pentru cuvintele cheie care îi reprezintă produsele sau serviciile.

Deseori, doar prin niște modificări simple (uneori și mai complicate) aduse site-ului, acesta poate apărea mai sus în rezultate (SERP). Scopul poate fi atins doar prin optimizarea SEO continuă.

Ce înseamnă SERP?

Acum, când cunoști răspunsul la întrebarea „ce înseamnă SEO”, putem merge mai departe cu o întrebare mai puțin frecventă dar totuși importantă – Ce înseamnă SERP?

SERP vine de la expresia din limba engleză Search Engine Results Page și se traduce: pagina rezultatelor motorului de căutare. Bazic, SERP’ul site-ului tău, este poziția lui în rezultatele Google sau Yandex. Cu cât ești mai sus în SERP pentru cuvinte cheie relevante afacerii tale, cu atât ai mai multe șanse să fii descoperit de potențialii clienți.

In cele mai multe cazuri, mulți dintre cei ce caută în motoarele de căutare nu merg la pagile 2 și 3. Iată de ce, este vital pentru afacerea ta, ca pagina web a companiei să-și îmbunătățească pozițiile în SERP. Aceasta este direct proporțională cu numărul de potențiali clienți pe care îi poți primi din motoarele de căutare.

Ce factori influențează pozitiv pozițiile în SERP?

In principiu Google folosește un algoritm foarte sofisticat pentru a determina pozițiile SERP le site-ului tău. După mai mult de două decenii de activitate, însă, specialiștii SEO au identificat un număr de factori importanți, care cu certitudine fac parte din algoritmul Google.

Vezi mai jos câteva căi pe care le poți urma pentru a influența pozitiv poziția site-ului tău în SERP:

Conținut Calitativ

Cea mai bună cale de a-ți îmbunătăți poziționarea în SERP, este să postezi pe site doar conținut calitativ și original. Cu cât mai mult conținut calitativ vei plasa pe site, cu atât mai bine Google va înțelege despre ce este afacerea ta. Pe de altă parte, Google ignoră plasarea în SERP și penalizează conținutul copiat de pe alte site-uri. Poate merge până la de-indexarea site-ului.

Utilizarea corectă a cuvintelor cheie

Este foarte important să știi care sunt cuvintele cheie ce se asociază cu produsul tău. Identificarea acestora în primă instanță, este unul dintre cele mai importante lucruri care influențează poziționarea în SERP. Odată identificate, trebuie să creezi conținut pe site care să includă acești termeni. Nu trebuie să uităm și de calitatea conținutului. Acesta trebuie să răspundă întrebărilor puse de potențialii clienți.

Un site mobile-friendly

Astăzi, dacă vrei sa concurezi pe paginile Google, vizualizarea și navigarea facilă de pe telefoanele mobile, tablete sau alte device-uri moderne este o necesitate! Resposivitatea, sau capacitatea site-ului tău de a se adapta la orice mărimi de ecran, este o parte a algoritmului Google.

Încă nu ai un site responsive? Te ajutam noi!

Aceștia sunt doar câțiva factori SEO, care pot fi într-o anumită măsură, controlabili. În SEO, această ramură este numita optimizare on-page sau optimizare on-site.

Link-urile

Pe lângă factorii mai sus enumerați, mai sunt si alții la fel de importanți. Aceștia definesc ramura Off-page a SEO și țin de activitățile de optimizare a unui site petrecute în afara lui. De exemplu, autoritatea site-ului tău se bazează pe calitatea website’urilor ce fac trimiteri (link-uri) către site-ul tău. Partea aceasta este numită link-building. În cazul în care în care doriți să obțineți link-uri puternice vă invităm să folosiți serviciul de link building al seo.md.

Prezența în Social Media

La fel de mult depinde si de cât de multe partajări (social media shares) va obține o pagină pe Facebok, Twitter sau alta platforma de socializare. Cu cat mai puternice sunt site-urile care-ți fac referințe, cu atât mai mare va fi autoritatea site-ului tău.

Bounce Rate

Un alt factor off-page care are un impact asupra pozițiilor în SERP este timpul mediu petrecut de vizitatorii site-ului tău. Acest termen este cunoscut în engleză ca bouncing iar în măsurări îi spunem bouncing rate. Cu toate ca nu exista o metodă sigură de ai face pe vizitatori să petreacă mai mult timp pe site, poți încerca sa creezi conținut atractiv si captivant care-l va face pe vizitator sa vrea sa mai rămână.

Ce factori afectează negativ pozițiile în SERP?

Deopotriva cu factorii care ajuta la o poziționare mai buna in SERP, există și factorii care afectează negativ rezultatele în SERP. Mai jos, voi enumera câțiva factori care afectează negativ pozițiile în rezultatele Google:

Conținutul inutil

Unele companii încearcă opțiunea cea mai ușoară atunci când este vorba despre conținut. Acestea plasează pe site doar informație irelevantă, care nu tratează nici un subiect ca atare si care nu oferă valoare utilizatorului. Conținutul inutil este penalizat de Google și celelalte motoare de căutare.

Supraîncărcarea textelor prin cuvinte cheie

Repetarea masivă a cuvântului cheie într-un text este un semnal negativ pentru Google. Algoritm-urile s-au învățat să depisteze repede această neregulă și penalizează site-ul prin căderea în pozițiile SERP. Daca într-un conținut, din motive pur ne-gramaticale se repetă de mai multe ori un cuvânt nenatural, acest text nu va aduce nici o valoare utilizatorului.

Link-urile spam

Mai sus am specificat cât de importante sunt link-urile calitative și cum acestea pot ridica autoritatea site-ului si pozițiile acestuia în SERP. Cu toate acestea, însa, dacă Google va înregistra un număr anumit de link-uri care își au proveniența din site-uri cu o nota de spam ridicată, atunci acesta va penaliza site-ul tău web. Nu este plăcut sa pierzi în rezultatele SERP după o munca asidua de a construi link-uri pe aceste surse.

Aceștia sunt doar câțiva din factorii care pot afecta negativ poziționarea unui site in SERP. Cea mai bună cale de a evita penalizările este de a urma cele mai corecte practici de optimizare SEO si de a te concentra pe crearea unui conținut calitativ. Optimizarea SEO nu durează doar o clipă – iar pentru a primi trafic organic (gratuit) din Google nu este suficient un efort minim. Dacă o sa depui efortul necesar și o să petreci timp suficient cu instrumentele necesare atunci motoarele de căutare te vor răscumpăra din plin.

De ce Optimizarea SEO este importantă?

Acum când știi cate ceva despre ce reprezintă și cum funcționează SEO, te poți întreba de ce optimizarea SEO este importantă pentru afacerea ta?

Nu importa în ce domeniu activezi, oricât de mica sau mare este afacerea ta – potențialii tăi clienți caută și găsesc ONLINE produsele si serviciile concurenților tăi în fiecare clipă. Una dintre cele mai eficiente metode de a ajunge la acești clienți este prin motoarele de căutare. La momentul scrierii acestui post căutările în Google doar pentru ziua curentă erau de aproximativ 5 miliarde. În Google Moldova situația este cu mult mai modestă, însa numărul de căutări sare oricum cu mult peste 1 milion de căutări zilnice.

Gândește-te doar la un singur lucru: unde, de obicei cauți informațiile necesare despre un serviciu sau un produs? – pe internet!

Si acesta este locul exact unde-si fac căutările potențialii tăi clienți. Pentru aproape toți consumatorii online, cumpărăturile încep anume cu o căutare pe Google. Aceștia vor cauta termeni după necesitățile lor, navigând de la un site la altul pentru a găsi soluții.

Gândește-te câți potențiali clienți pierzi daca nu ești pe prima pagină în rezultatele Google.

Optimizarea pentru motoarele de căutare este importantă în special pentru afacerile mici și mijlocii. Atunci când vine vorba de competitivitate, majoritatea acestora au bugete limitate pentru marketingul digital. Chiar dacă nu se pot întrece cu companiile ce au bugete mai mari, SEO îi poate ajuta foarte bine. Orice companie, independent de mărime, își poate permite optimizarea SEO a site-ului personal si obținerea de trafic organic (gratuit).

Concluzie

Pana la urmă, o companie trebuie să rezolve anumite probleme ale oamenilor. Oamenii sunt cei ce primesc ajutorul prin informația de pe site-ul tău. Nu contează de cate ori ai specificat un cuvânt cheie dacă acest lucru era absolut necesar. Cititorii vor avea doar de câștigat dacă vei lăsa acest lucru așa cum este și vei merge mai departe.

Ar trebui sa te gândești la oameni și atunci când concepi si creezi web site-ul tău. Un site trebuie sa fie ușor navigabil atât pe calculator cât și de pe telefoanele mobile. Știi doar, cu cat ți-e mai greu să navighezi pe un site, cu atât mai repede îl părăsești și cauți o alternativă mai bună.

Acum, când știi răspunsul la întrebarea – ce înseamna SEO? – ai putea pune în practică ideile de mai sus.

Înainte însă de a căuta căi de optimizare SEO și de îmbunătățire a pozițiilor în SERP, va trebui sa faci o inventariere a site-ului, ca să verifici poziționarea actuală a acestuia. Doar după un audit SEO amănunțit, vei fi in stare să concepi un plan solid de optimizare.

Dacă îți este greu, nu ești obligat sa o faci de unul singur și dacă ai nevoie de ajutor cu optimizarea SEO, agenția noastră de Marketing Digital iți poate acorda sprijinul profesional necesar.

Probabil, sunt lucruri pe care nu le-am menționat sau tratat ca atare în conținutul de mai sus la fel cum recunosc că printre voi sunt și persoane care au cunoștințe SEO solide. Cu toate acestea, voi aprecia comentariile voastre și voi încerca să răspund tuturor.

Scroll to Top