Audit SEO – Ce este și cum îl facem?

În mediul online putem întâlni o mulțime de nelămuriri referitoare la termenul de Audit SEO și ziceam că este foarte important să avem un articol în care vom vorbi despre Auditul SEO si ce este acest lucru.

Ce este un Audit SEO?

Un audit SEO este un proces complex de cercetare si examinare directă a site-ului care se face folosind unelte specifice și care generează date extrase din site-ul auditat. Datele obținute sunt interpretate de specialiști cu experiență în programare, SEO și marketing pentru a genera raportul de audit SEO. La rândul său, raportul de audit SEO este un document care oferă răspunsuri concrete și îndrumări pentru corecții/adăugări necesare site-ului în procesul de optimizare pentru motoarele de căutare. Clientului i se trimite un raport detaliat ce conține soluții pentru o înțelegere mai bună a site-ului de către motoarele de căutare.

Ce trebuie să includă un Audit SEO?

Mai jos voi încerca să prezint într-un mod cât se poate de succint cele mai importante etape în elaborarea unui SEO audit de către echipa SEO.md. În urma unei analize minuțioase, echipa SEO.md a stabilit următoarele părți componente ca fiind obligatorii într-un audit iar rapoartele generate conțin informații strategice doar datorită acestor elemente.

Analiza cuvintelor cheie

In procesul dat se urmărește identificarea și analiza cuvintelor cheie care ar putea produce un trafic lunar real. Pentru o acuratețe mai bună se iau în calcul domeniul de activitate, natura produselor și site-urile competitorilor. Folosind unelte ca Google Keyword Planner și Ahrefs, echipa SEO.md face o analiză a cuvintelor cheie care au un potențial de trafic bun, iar în dependență de pachetul de servicii ales, clientul primește un fișier care include minim 50 de cuvinte cheie care ulterior pot fi folosite la optimizarea site-ului.

analiza cuvintelor cheie ahrefs

La fel, se studiază poziționarea inițială a site-ului pentru cuvintele cheie date, iar clientului i se prezintă un raport dedicat doar pozițiilor actuale în motoarele de căutare.

Analiza și studiul concurenței

SEO.md a introdus acest punct în audit alături de celelalte puncte deoarece analiza concurenței are ca scop stabilirea și studiul principalilor rivali pe piață a clientului. De obicei, identificăm până la 5 competitori după rezultatele în motoarele de căutare a primilor 5 termeni importanți din lista cuvintelor cheie identificate anterior.

Comparativ, se face un raport în care sunt afișate poziționările competitorilor alături de rezultatele site-ului clientului. În acest fel, se stabilește nivelul și cota de acoperire în motoarele de căutare. Analiza competitorilor ne dă informații asupra legăturilor externe (link-uri), traficul organic (gratis din căutările pe Google) cât și cel plătit (Google Ads, Facebook).

Studiind competitorii, poți înțelege la ce nivel se află compania ta, iar cu informația acumulată, orice marketer de succes realizează clar ce pârghii trebuie acționate.

Analiza On-Page

Optimizarea on-page este la fel un proces însemnat. Printre cele mai frecvente lucrări efectuate se regăsesc:

  • Prezența Meta Title și Meta Description.
  • Existența cuvintelor cheie în conținutul site-ului.
  • Optimizare tag-uri Alt imagini
  • Optimizare structură de legături interne

Analiza Tehnică

Partea acesta este cea mai voluminoasă, tehnică și însemnată în auditul SEO. În urma efectuării analizei tehnice a întregului site se urmărește depistarea greșelilor tehnice care împiedică citirea corectă a paginilor și indexarea acestora de către motoarele de căutare.

Cu cât mai multe probleme tehnice SEO are site-ului dvs., cu atât avem mai multă muncă. Nu ne supărăm când trebuie să așteptăm prea mult pentru a se încărca – este hobby-ul nostru.Vizitatorii site-ului dvs. însă, ar putea înnebuni. Ei adoră site-urile mobile, dar urăsc paginile cu eroare 404. Se simt în siguranță navigând pe site-uri cu un certificat SSL instalat corect, și urăsc problemele de redirecționare. În aceste zile, motoarele de căutare gândesc și simt ca și oamenii, dar au cerințe mai mari. Vor un sitemap XML adecvat, urăsc conținutul duplicat și etichete meta duplicate!

Viteza de încărcare a unui site este prima impresie pe care o lasă acesta. În plus, potențialii clienți pot pur și simplu vor renunța dacă încărcarea întârzie. Nu toți utilizatorii au viteze mari de internet și de obicei site-urile mai grele se încarcă mai greu. În procesul de audit, echipa SEO.md evaluează și analizează viteza de încărcare a site-ului și dă recomandări privind eliminarea impedimentelor tehnice care stabilesc indicele de viteză a site-lui.

Vezi mai jos câteva din aspectele tehnice studiate de noi pe parcursul auditării.

  • Viteza de încărcare a site-ului
  • Website mobile-friendly
  • Pagini 404
  • Problemele de redirecționare
  • Prezența unui Certificat SSL
  • Existența unui Sitemap XML
  • Conținutul duplicat
  • Existența fișierului Robots.txt

Tot la acest punct se studiază prezența site-ului clientului în Google Analytics și Google Search Console. În cazul când site-ul nu este înscris, sunt descriși pașii și acțiunile care trebuie întreprinse pentru a-l adăuga. De reținut este că pentru monitorizarea zilnică a traficului este necesară înscrierea site-ului în Google Analytics.

GA este un instrument util atunci când vine vorba de monitorizarea și măsurarea rezultatelor campaniilor SEO. La fel, pentru identificarea și monitorizarea problemelor tehnice ale siteului, asigurarea indexării conținutului în Google este necesară înscrierea în Google Search Console (Instrument gratuit oferit de Google, numit anterior Google Webmaster Tools).

Analiza Link-urilor

Există oameni care vorbesc pozitiv despre tine. În mod similar, alții vorbesc prostii în adresa dvs. La fel se întâmplă și cu site-urile web. Există legături care fac site-ul tău puternic și îi cresc autoritatea, în special cele care provin din site-uri de nișă relevante. Dar ar putea exista unele link-uri care vă pot afecta imaginea și încrederea site-ului. Noi urmărim și analizăm toate tipurile de backlink-uri pe care le-ar putea avea site-ul dvs. web. De asemenea, ne place să verificăm cât de bune sunt legăturile dvs. interne și ce ancore se folosesc.

În acest compartiment al auditului echipa SEO.md folosește instrumente premium gen Moz, Ahrefs și Majestic pentru a identifica profilul de link-uri al site-ului. Clientului i se prezintă un raport în care sunt incluse toate link-urile descoperite. Acest raport ne dă o informație valoroasă despre prezența online a site-ului și care sunt legăturile externe ale acestuia. În paralel se dezvoltă și o strategie de achiziție sau obținere de link-uri pentru viitor. Aici ne folosim de informația obținută în capitolele anterioare unde s-a făcut studiul concurenței și al cuvintelor cheie. Pentru o plată suplimentară clientul poate beneficia de această informație destul de utilă.

E bine de știut că numărul de link-uri către un site, cât și calitatea acestora, este direct proporțională cu poziționarea în rezultatele Google. Dăm o importanța ridicată acestui aspect și încercăm să educăm și clienții după acest principiu.

Analiza Factorilor Off-Site

Alături de backlink-uri mai există și alți factori importanți care trebuiesc analizați. Câțiva dintre aceștia:

Prezența în Google My Business (Compania mea pe Google)

În acest compartiment al auditului, noi studiem prezența clientului în catalogul Google My Business. Prezența competiției în acest catalog și studiul acesteia este la fel unul din punctele atinse în audit. Am scris mai devreme despre importanța Google my business și înscrierea companiei în acest director, și țin să reamintesc că prezența unui website în directorul Google My Business este vitală astăzi.

afacerea-google-my business

Adăugarea pe hartă ajută la identificarea de către potențialii clienți a unei soluții rapide în regiunea în care se află, posibilitatea creării unui traseu atât pe mobil cât și pe desktop. La fel, ca avantaj, avem afișarea datelor companiei în hărțile Google, programul de lucru și o galerie a companiei fără a se intra pe site.

Recenzii online

În raportul de audit de fiecare dată, și pentru fiecare client aparte ținem să subliniem importanța recenziilor online. Recenziile sau rating-ul companiei poate fi obținut și prin implementarea soluțiilor din punctul de mai sus. După ce afacerea este validată de către Google, website-ul poate primi recenzii și note online de la clienții satisfăcuți. Dacă o companie nu are încă recenzii, în raportul auditului sunt indicați pașii necesari pentru a putea primi aceste recenzii și cum acestea pot fi administrate.

Concluzii

Acestea sunt doar câteva din punctele tratate în procesul de auditare. Auditul cuprinde și alte elemente care oferă clientului informații de preț. Un raport de audit trebuie să fie complex și să ofere recomandări concrete. Iată de ce, realizarea unui SEO audit necesită timp și aptitudini. În cazul în care dorești o evaluare rapidă a site-ului atunci poți face o analiza web gratis aici. Pentru versiunea complexă care conține pașii descriși mai sus ești invitat să accesezi pagina serviciului de Audit SEO.

Posibil ca în postul de mai sus sunt lucruri pe care nu le-am menționat sau tratat ca atare și recunosc că printre cititori sunt persoane care înțeleg însemnătatea unui Audit SEO. Voi aprecia comentariile și întrebările tale!

Scroll to Top