Când ai nevoie de un SEO audit?

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Site-urile web sunt ca și automobilele – acestea au nevoie de mentenanță. Update-uri de CMS, schimbări la securitate sau plugin-uri, conținut nou sau chiar re-design. Mentenanța SEO este la fel de importantă pentru un site web, iar o startegie bună de SEO trebuie să țină cont de analize periodice și constante, astfel încât să nu deviezi de la drumul stabilit inițial.

Pentru a obține cât mai mult trafic din motoarele de căutare ai nevoie de o campanie SEO bine pusă la punct, în care un individ sau o echipă să se poată dedica la maxim.

Aici intervine auditul SEO – un mecanizm fără de care mașinăria SEO nu o ia din loc. Chiar dacă auditul ca expresie nu prea are conotații fericite, fiind deseori asociat cu controale fiscale sau alte verificări – un SEO audit poate fi foarte folositor și are un loc prestabilit în industria SEO. Cum însă îți dai seama că website-ul tău are nevoie de un SEO audit?

Ce implică un SEO audit?

Continuând cu metafora despre automobile, nu toate modelele sunt la fel. Lucrurile fundamentale pot fi aceleași: cilindri, arderea internă, suspensia, roțile. Toți ne dăm seama însă, că un Ferarri nu este la fel ca o Dacie.

În același sens, nu toate agențiile care prestează servicii SEO sunt aceleași, iar SEO audit-urile oferite de acestea se pot diferenția mult după complexitate și profunzime. Prin urmare, rezultatele diferă în funcție de conținutul și raportul final al auditului. Cu toate acestea, un audit SEO trebuie să se refere la:

  • Identificare și studiul cuvintelor cheie
  • Optimizarea on-page
  • Strategia de conținut
  • Backlink-uri și strategia de link-building
  • Google Analytics

Obiectivul unui audit SEO este de a oferi o imagine de ansamblu asupra sănătății unui site în ceea ce privește optimizarea pentru motoarele de căutare. Această imagine trebuie să fie acompaniată și de un plan ce conține puncte de acțiune pe care trebuie să le implementezi fie tu, fie o agenție.

Un SEO audit poate fi perceput ca un punct de pornire în dezvoltarea unei strategii de SEO de la zero, sau ca o a doua opinie valoroasă, care poate semnala probleme cu strategia SEO existentă. Să analizăm modul în care un audit SEO ar putea aduce beneficii afacerii tale în ambele scenarii.

1. Pornind de la zero

În cazul în care ai un site web, și realizezi că nu prea obții trafic și conversii din motoarele de căutare. Lucrările SEO din trecut asupra site-ului nu au nici un efect dar cu siguranță dorești să obții mai mult din potențialul pe care îl oferă optimizarea SEO, atunci auditul este punctul de plecare ce-ți va oferi o strategie inițială de implementat.

Raportul de audit trebuie să acopere etapele principale ale unei strategii de SEO, fapt ce-ți va permite fie să o implementezi singur, fie să lucrezi cu o agenție.

2. Ca o opinie suplimentară

Cât de perfecționiști nu am încerca să fim, întotdeuna ne scapă câte ceva. Prin analogie, în SEO, chiar dacă avem o strategie ce este implementată corect, aceasta nu întotdeauna poate aduce rezultatele dorite. Sunt detalii tehnice care îți pot scăpa, sau operații pe care le poți omite ce duc în final la un rezultat diferit de cel prestabilit. De aceia, un audit SEO făcut la timp poate identifica anumite probleme și corecta direcția unei strategii care schiopătează.

Ca și în prima situație (atunci când începi de la zero), un raport de SEO audit trebuie să-ți ofere pași concreți de acțiune pe care fie să-i poți urma singur, fie să-I transmiți unei agenții pentru a-i implementa.

Faptul că întotdeauna poți încerca să urmezi pasii indicați în raportul de audit SEO, este o opțiune bună. Doar astfel poți compara care sunt capacitățile tale personale în comparație cu capacitățile și experiența de lucru ale unei agenții SEO.

Mulți dintre clienți “își frig degetele de motoarele de căutare” înainte de a lucra cu o agenție doar din considerentul costurilor serviciului, lipsei de experiență în domeniu dar și al supraestimării cunoștințelor lor SEO.

Să nu uităm că un mecanic auto cu experiență stie mai bine cum să repare un automobil decât cineva care știe doar să-l conducă. De aceia, chiar dacă clienții au o oarecare informție despre elementele SEO, acestia nu pot cunoaște mai bine subtilitățile domeniului decât cei care-și câștigă pâinea din SEO de ani buni.

Prin urmare, dacă conștientizezi valoarea unui SEO audit, îți recomand să comanzi unul pentru site-ul tău. Este primul pas pozitiv spre elaborarea unei campanii SEO mai lucrative. Raportul de audit îți va oferi o instrucțiune la care te poți întoarce pentru a te consulta ori de câte ori te abați de la planul de acțiuni setat la început.[/vc_column_text][vc_raw_html]JTNDdWwlM0UlMEElM0NoMyUyMHN0eWxlJTNEJTIydGV4dC1hbGlnbiUzQSUyMGNlbnRlciUzQiUyMiUzRVZyZWklMjBzYSUyMHByaW1lc3RpJTIwcGUlMjBlbWFpbCUyMGFydGljb2xlJTIwZGUlMjBnZW51bCUyMGFjZXN0dWlhJTNGJTNDJTJGaDMlM0UlMEElM0NwJTIwc3R5bGUlM0QlMjJ0ZXh0LWFsaWduJTNBJTIwY2VudGVyJTNCJTIyJTNFQWJvbmVhemEtdGUlMjBsYSUyMG5ld3NsZXR0ZXItdWwlMjBzZW8ubWQlMEElNUJtYzR3cF9mb3JtJTIwaWQlM0QlMjIxODA1JTIyJTVEJTNDJTJGcCUzRSUwQSUzQyUyRnVsJTNF[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row]

Scroll to Top