Ce este Content Marketing-ul și cum poate ajuta afacerea ta?

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Cu toate că este un concept nou pentru mulți dintre noi, mecanizmele content marketing-ului au apărut cu mult timp înaintea apariției Internetului iar istoria ne arată că marile brand-uri au folosit acest concept încă din anii 1895.

Ce este Content Marketing-ul?

În limba română acest termen se traduce ca marketingul de conținut, prefer însă, din mai multe motive, să folosesc originalul din engleză. Totuși, ce este content marketing-ul?

„Content marketing-ul este o formă de marketing axată pe crearea, publicarea și distribuirea conținutului pentru un public țintă în mediul online”. – Wikipedia

De obicei acestă formă de marketing este folosită de afaceri în scopuri care se rezumă la:

  • Creșterea numărului de abonări la newsletter
  • Facilitarea obținerii de backlink-uri benefice pentru SEO
  • Extinderea bazei de clienți
  • Generarea sau creșterea vânzările online
  • Creșterea credibilității mărcii
  • Crearea unei comunități online de utilizatori

Content Marketing-ul presupune atragea celor interesați și transformarea lor în clienți prin crearea și partajarea unui conținut gratuit valoros – fapt ce ajută companiile să creeze o loialitate durabilă mărcii, să ofere informații valoroase consumatorilor și să creeze dorința de a cumpăra produse de la companie în viitor. Această formă de marketing nu implică vânzări directe ci construiește încrederea și relația cu publicul.

Fară îndoială, astăzi clienții iau decizii bazate doar pe informațiile de care dispun. Acestea trebuie să fie concrete, relevante, și să provină din surse credibile.

Prin intermediul Content Marketing-ului companiile arată ca sunt dispuse să ofere ceva(informații) cu mult înainte de a cere(vânzări). Puterea acestui mecanizm se manifestă prin capacitatea de a oferi publicului țintă informațile necesare, la etape diferite ale procesului de cumpărare, astfel încât clienții să poată lua deciziile cele mai avantajoase.[/vc_column_text][vc_column_text]

Pârghii de acțiune în content marketing

Pârghiile prin care se poate acționa în content marketing sunt foarte numeroase iar acestea constituie forme media diferite și tot atât de multe canale de distribuție. Cele mai populare elemente prin care putem acționa într-o campanie de content marketing se referă la tipurire de conținut ce pot fi ușor distribuite potențialilor noștri clienți, și anume:

  • Articole postate pe bloguri (guest blogging)
  • Interviuri cu experți în domeniu
  • Știri Relevante
  • Studii de caz
  • Ebooks(cărți electronice)
  • Newsletter – uri
  • FAQ-uri (rubrici de întrebari și răspunsuri)
  • UGC(user generated content) – conținut generat de proprii clienți
  • Seminarii online
  • Infografice
  • Podcast-uri (emisiuni audio)
  • Ghiduri tehnice și de cumpărare
  • Conținut Video postat pe platforme gen YouTube

Exemple de content marketing devenite celebre

Cu toate că content marketing-ul este un concept nou, practica care i-a pus bazele există de mai bine de un secol, iată de ce astăzi putem analiza brand-uri care au folosit content marketing-ul pentru a cuceri piețele din toată lumea.

Mai jos voi prezenta 2 exemple de content marketing în acțiune – unul clasic, care a ajuns la utilizatori prin materiale printate și altul contemporan nouă, care a ajuns să fie transmis printr-un canal mai modern.[/vc_column_text][vc_column_text]

Content marketing prin materiale printate – John Deere și Michelin

Primul titlu de rege al content marketing-ului este fără dispute al brand-ului John Deere. Această companie a lansat în 1895 și astăzi populara revistă The Furrow având ca scop principal informarea fermierilor despre creșterea profitabilității activității lor. Iată un exemplu demn de studiat și de urmat care este și astăzi viu.[/vc_column_text][vc_single_image image=”2413″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]Prin același canal media s-a lansat în 1900 și ghidul Michelin. La prima vedere, sună ridicol ca o companie care produce anvelope să ofere un ghid cu infomații despre hotele, restaurante și drumuri, însă după o analiză mai amănunțită îți dai seama că este o piesă foarte deșteaptă de marketing.[/vc_column_text][vc_single_image image=”2414″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]La fel ca și The Furrow, ghidul Michelin este un exemplu bun de content marketing, deoarece face conxiunea cu clienții săi. Ideia care a stat la baza creării ghidului era încurajarea călătoriilor cu mașina – un lucru care într-un final va duce la vânzări mai mari de anvelope. Până la urmă, ideia inițială a dus la formarea unui brand premium cu influență și autoritate în domeniul restaurantelor – fapt ce a format o opinie și mai bună despre produsele oferite de Michelin.[/vc_column_text][vc_column_text]

Content marketing prin UGS ( user generated content) – GoPro

Realizăm cu toții că materialele video sunt viitorul. Cei de la GoPro și-au dat seama de oportunitatea pe care le-o oferă camerele lor și au profitat din plin, creând o simbioză reușită dintre produs și modul lui de promovare.

Lor le-a venit ideia să ofere gratuit camere video practicanților de sporturi extreme ca aceștia să-și poată filma activitățile. Din acele momente, mii de filmulețe au fost postate pe YouTube, adunând milioane de vizualizări. Iata una dintre cele mai vizualizate compilații de video făcute cu camere GoPro:[/vc_column_text][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=A3PDXmYoF5U” align=”center”][vc_column_text]Pârghia de content marketing folosită de GoPro este UGC-ul (User Generated Content – sau conținutul generat de propriii clienți) și astăzi este unul dintre cele mai eficiente forme de marketing.

Un exemplu bun de UGC pe piața autohtonă ar putea canalul YouTube al televiziunii Gurinel TV. Costurile de producere ale multor video-clipuri încarcate pe canalul lor YouTube sunt de obicei suportate de cei ce sunt filmați, iar vizualizările și distribuția pe canalele social media sunt la fel un rezultat al activității copiilor, părinților și rudelor acestora. Un rezultat uimitor de adaptare a UGC-ului în condițiile de piață autohtone, considerând numărul lor de abonați care trece peste 1 milion 312 mii. Sunt demni de respect pentru creativitatea de care au dispus la creare unui astfel de model funcționabil.

Content marketing-ul înseamnă în primul rând creativitatea de a crea materiale noi. De la articole postate pe bloguri și știri la studii de caz și seminarii online, de la podcast-uri la clipuri video, de la infografice la cărți electronice, toate acestea fiind menite să ne facă viața mai ușoară și mai frumoasă, iar ca surse de inspirație pentru creativitate ne pot servi exemplele de conținut creat de brand-urile de success.

Ce alte exemple de content marketing crezi ca sunt demne de menționat?[/vc_column_text][vc_raw_html]JTNDdWwlM0UlMEElM0NoMyUyMHN0eWxlJTNEJTIydGV4dC1hbGlnbiUzQSUyMGNlbnRlciUzQiUyMiUzRVZyZWklMjBzJUM0JTgzJTIwcHJpbWUlQzglOTl0aSUyMHBlJTIwZW1haWwlMjBhcnRpY29sZSUyMGRlJTIwZ2VudWwlMjBhY2VzdHVpYSUzRiUzQyUyRmgzJTNFJTBBJTNDcCUyMHN0eWxlJTNEJTIydGV4dC1hbGlnbiUzQSUyMGNlbnRlciUzQiUyMiUzRUFib25lYXolQzQlODMtdGUlMjBsYSUyMG5ld3NsZXR0ZXItdWwlMjBzZW8ubWQlMEElNUJtYzR3cF9mb3JtJTIwaWQlM0QlMjIxODA1JTIyJTVEJTNDJTJGcCUzRSUwQSUzQyUyRnVsJTNF[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row]

Scroll to Top