Top 3 factori care afecteză negativ poziția în SERP

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Am vorbit într-un post anterior despre ce este SEO și tot ce trebuie să știi despre optimizarea pentru motoarele de căutare. Printre elementele descrise am făcut trimitere și la noțiunea de SERP, și pentru că este o noțiune destul de rar folosită în vorbirea de zi cu zi, am zis să fac o recapitulare.

Ce este SERP – ul?

Ca și majoritatea expresiilor populare din marketingul digital, SERP provine din limba engleză și prezintă abrevierea expresiei Search Engine Results Page care la rândul ei se traduce: pagina rezultatelor motorului de căutare.

Poziția în SERP sau poziția în pagina rezultatelor motoarelor de căutare este lucrul care ne interesează cel mai mult atunci când vorbim de eficacitatea și rezultatele optimizării SEO.

Este vital pentru afacerea ta ca site-ul companiei tale să-și îmbunătățească pozițiile în SERP, deoarece poziționarea este direct proporțională cu numărul de potențiali clienți pe care îi poți primi din motoarele de căutare. Potrivit unor studii repetate, în cele mai multe cazuri, clienții nu caută în pagile 2 sau 3 ale Google sau Yandex ci se opresc doar la prima pagină.

Poziția în SERP al site-ului tău este poziția lui în rezultatele Google sau Yandex iar cu cât ești mai sus în SERP cu atât mai multe șanse ai să fii descoperit de potențialii clienți.

Alături de factorii care ajută la o poziționare mai bună în SERP, există și factori care afectează negativ aceste rezultate. Mai jos, voi enumera 3 factori principali care afectează negativ pozițiile în SERP:

1. Conținutul și utilitatea informației lui

Orice conținut plasat pe un site trebuie să conțină informație utilă și să servească vizitatorilor – o regulă de bun augur pentru cei ce dezvoltă site-uri cât și pentru cei ce se ocupă de copywriting.[/vc_column_text][vc_raw_html]JTNDdWwlM0UlMEElM0NoMyUyMHN0eWxlJTNEJTIydGV4dC1hbGlnbiUzQSUyMGNlbnRlciUzQiUyMiUzRVZyZWklMjBzYSUyMHByaW1lc3RpJTIwcGUlMjBlbWFpbCUyMGFydGljb2xlJTIwZGUlMjBnZW51bCUyMGFjZXN0dWlhJTNGJTNDJTJGaDMlM0UlMEElM0NwJTIwc3R5bGUlM0QlMjJ0ZXh0LWFsaWduJTNBJTIwY2VudGVyJTNCJTIyJTNFQWJvbmVhemEtdGUlMjBsYSUyMG5ld3NsZXR0ZXItdWwlMjBzZW8ubWQlMEElNUJtYzR3cF9mb3JtJTIwaWQlM0QlMjIxODA1JTIyJTVEJTNDJTJGcCUzRSUwQSUzQyUyRnVsJTNF[/vc_raw_html][vc_column_text]Sunt multe companii care urmează o cale greșită atunci când vine vorba despre conținut. Acestea plasează pe site informație irelevantă, care nu tratează nici un subiect ca atare și care nu oferă ceva valoros utilizatorului. Cei ce ajung pe aceste pagini simt nevoia să le părăsească din prima clipă, iar din cauza unei rate mari de respingere (bounce rate) algoritmele motoarelor de căutare penalizează astfel de conținut plasândul mai jos în SERP.

2. Supraîncărcarea conținutului cu cuvinte cheie

O altă problemă legată de conținut, și nu este de mirare atât timp cât conținutul este regele în SEO.

Un text plin de cuvinte cheie este fără îndoială unul plictisitor pentru cititori. Motoarele de căutare s-au învățat și ele să depisteze un text cu astfel de probleme.

Astăzi, repetarea masivă a cuvintelor cheie într-un text este un semnal negativ pentru Google iar algoritmul său depistează rapid acest lucru și penalizează site-urile prin căderea lor în pozitiile SERP.

Daca într-un conținut, din motive pur negramaticale se repetă un cuvânt cheie nenatural de multe ori, atunci acest text nu va aduce nici o valoare utilizatorului. – Google

3. Backlink-urile spam

Într-un post anterior am scris mai multe despre ce sunt backlink-urile, câtă importanță are calitatea lor și cum acestea pot ridica autoritatea site-ului și pozițiile în SERP. Cu toate acestea, însa, dacă Google va înregistra o cantitate de backlink-uri care își au proveniența din site-uri cu o notă de spam ridicată atunci acesta va penaliza site-ul tău web.

Nu recomand link-urile spam pentru că știu cât de urât este să pierzi în rezultatele SERP după o muncă asiduă de a construi link-uri pe aceste resurse.

Încearcă să te concentrezi pe link-urile contextuale de calitate, relevante afacerii tale și care vin de pe site-urile cu o autoritate mai înaltă ca site-ul tău. Până la urmă, există metode etice de link-building pe care le poți urma.

Acestia au fost doar 3 factori din mulțimea de factori care pot afecta negativ pozitionarea unui site in SERP. Cea mai bună cale de a evita penalizările este de a urma cele mai corecte practici de optimizare SEO și de a te concentra pe crearea unui conținut calitativ. Optimizarea SEO nu durează doar un minut – iar pentru a obține trafic gratuit din motoarele de căutare nu este suficient un efort minim. Dacă o să depui efortul necesar și o să petreci timp suficient folosind instrumentele potrivite, atunci Google te va răscumpăra din plin.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]

Scroll to Top