Sfaturi pentru o campanie de link-building reușită

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Am vorbit într-un post anterior despre ce sunt backlink-urile și ce importanță au acestea pentru website-ul tău.

Nu este un secret că o companie de link building (construirea de link-uri) este absolut necesară pentru site-ul companiei tale atunci când vine vorba de trafic organic gratuit iar dacă vrei o poziționare mai bună în motoarele de căutare e clar ca bună ziua că ai nevoie de mai multe link-uri.

Conținutul paginilor website-ului tău nu va apărea în top 10 Google dacă nu are link-uri, deaorece ele încă sunt unul dintre cei mai importanți factori SEO din zilele noastre.

Studiind paginile din topul rezultatelor Google poți ajunge la concluzia că acestea au foarte multe link-uri de pe alte site-uri, și că poziția pe care le-o generează Google este una bine meritată.

Motoarele de căutare oferă mai multă atenție site-urilor cu un număr de link-uri mai mare, rasplătindu-i cu autoritate și poziționare mai bună.

Totul sună bine până când ne ciocnim de o problemă – toți au nevoie de link-uri și toți caută sa le înmulțească în fiecare zi.

Ajungi să te întrebi deseori, de unde anume să obțin link-uri dacă toți cer de la mine un link spre ei? Uneori ți se pare imposibil să le mai obții în condițiile de astăzi. Trebuie totuși să realizezi că fară ele nu ai șanse să obții trafic organic și că acestea trebuie să fie o prioritate în campania ta de promovare web.[/vc_column_text][vc_single_image image=”2257″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]

De ce o campanie de link-building este necesară si ce avantaje aduce?

După o campanie de link-building reușită trebuie să observi rezultate pozitive în cel puțin 3 direcții importante:

1. Îmbunătățirea pozițiilor organice în rezultatele Google

Backlink-urile ajută la obținerea clasamentelor bune în motoarele de căutare iar paginile site-ului tău cu mai multe link-uri se poziționează mai sus în rezultate decât celelalte pagini.

2. Indexarea mai rapidă a paginilor noi

Paginile și postările noi de pe site-ul tău vor apărea în rezultatele motoarelor mai repede, datorită unei indexări mai bune. Roboții motoarelor de căutare vor descoperi mai rapid conținutul nou accesând-ul într-un mod eficient.

3. Trafic de referință mai bun

Datorită noilor legături create vei primi un număr semnificativ de click-uri generatoare de traffic de referință. Acest trafic are rata scăzută de respingere (bounce rate) și aduce un aport SEO adaugător.

Link-urile site-ului tău sunt un factor pe care Google îl folosește ca să măsoare relevanța, autoritatea și popularitatea propriului conținut – iată de ce link-building-ul este un lucru necesar pentru strategia ta SEO în general.

Chiar dacă este o activitate migăloasă, există totuși câteva căi pe care poți să le urmezi atunci când vrei să începi o campanie de link-building. Acestea și-au demonstrat eficacitatea în timp și dau dovadă de rezultate bune în cele mai multe cazuri. Vezi mai jos 3 metode ce pot fi folosite într-o campanie de link-buiding și care au demonstrat rezultate destul de bune.[/vc_column_text][vc_raw_html]JTNDdWwlM0UlMEElM0NoMyUyMHN0eWxlJTNEJTIydGV4dC1hbGlnbiUzQSUyMGNlbnRlciUzQiUyMiUzRVZyZWklMjBzYSUyMHByaW1lc3RpJTIwcGUlMjBlbWFpbCUyMGFydGljb2xlJTIwZGUlMjBnZW51bCUyMGFjZXN0dWlhJTNGJTNDJTJGaDMlM0UlMEElM0NwJTIwc3R5bGUlM0QlMjJ0ZXh0LWFsaWduJTNBJTIwY2VudGVyJTNCJTIyJTNFQWJvbmVhemEtdGUlMjBsYSUyMG5ld3NsZXR0ZXItdWwlMjBzZW8ubWQlMEElNUJtYzR3cF9mb3JtJTIwaWQlM0QlMjIxODA1JTIyJTVEJTNDJTJGcCUzRSUwQSUzQyUyRnVsJTNF[/vc_raw_html][vc_column_text]

1. Guest blogging – ul

Guest blogging – ul este una dintre metodele eficiente de obținere a traficului către site-ul tău. Este relevant, specific industriei, și îți oferă posibilitatea de a te marca ca expert în industrie și lider de gândire. Este o metodă nouă în spațiul internetului moldovenesc, dar care are o mare istorie în spațiul internațional.

Să ai un blog pe site-ul tău este o idee excelentă, însă dacă ai posibilitaea să-ți postezi articole proprii pe alte site-uri care au deja mii de cititori este o modalitate ușoară de a atrage trafic.

Dacă spre exemplu deții o afacere în domeniul service-ului auto, și pe site-ul companiei tale postezi regulat conținut util, atunci ai putea ajunge la o ințelegere cu un alt site dedicat industriei auto, și posta un articol util propriu dedicat cititorilor lui. În conținutul acelui articolul poți insera legături către site-ul tău. Acel link poate genera trafic de referință pentru moment și aduce un aport SEO în timp.

Este un pic dificil la început, dar dacă înțelegi din start toate substraturile acestei activități, într-un final te poți alege cu o mulțime de link-uri utile către site-ul tău. Dacă întâlnești greutăți te putem ajuta cu serviciile noastre de link-bilding.[/vc_column_text][vc_single_image image=”2337″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]

2. Link-uri din articolele postate pe portalurile de știri

Suntem o națiune care iubește să se informeze, iar mai recent, o facem și din articolele postate pe portalurile de știri. Acestea din urmă reprezintă niște site-uri cu metrici SEO foarte bune iar dacă reușești să obții și link-uri de la ei atunci ai un avantaj vădit în fața concurenței.

În termeni tehnici, acestă metodă se bazează pe aceleasi principii ca si guest blogging-ul doar că aici trebuie să ai la dispoziție și resurse financiare. Cum funcționează?

Încerci să identifici care sunt principalele portaluri de știri sau site-urile populare care dedică o bună parte din materialele lor domeniului tău de activitate. După ce alcătuiești o listă, poți contacta editorii și negocia o sumă per plasare articol, iar când totul este aranjat poți să începi să culegi roadele – în cazul nostru, un trafic de referință mai bun. De obicei site-urile oferă 2 prețuri diferite: cel care include redactarea și plasarea articolului și cel care include doar plasarea de articol. În ultimul caz vii cu articole create de tine personal sau poți apela la servicii de copywriting. Potrivit un studiu efectuat de echipa noastră, prețurile de publicare pe astfel de site-uri încep de la 50 euro per articol și pot ajunge și până la 300 euro pentru o singură publicație.

În cadrul serviciilor de link building oferite de SEO.md putem aranja publicări de articole pe portalurile de știri pentru compania ta. Trebuie doar sa ne contactezi iar noi îți vom oferi pachete în dependență de bugetul tău.[/vc_column_text][vc_single_image image=”1931″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]

3. Directoriile Web

Câțiva ani în urmă, Google a penalizat o mulțime de directorii din cauza că acestea ofereau link-uri contra plată. Toate acele directorii au pierdut din autoritatea și popularitatea lor. Multe directorii pur și simplu nu au mai activat datorită lipsei de necesitate a astfel de servicii. Până și DMOZ-ul, odată cel mai important directoriu web, de care țineau cont toate motoarele de căutare, și-a închis ușile în martie 2017. Toate acestea pană la un moment, când însă, câteva din directorii au supravețuit și și-au continuat activitatea (BOTW, Business.com).

La nivel local însă, Google nu a acționat atât de aspru iar directoriile web moldovenești de calitate, care erau active în 2010, sunt active și astăzi. Vorbesc despre site-uri ca AllMoldova, Point sau YellowPages. Sunt folosite intens de companiile locale, iar prezența lor încă vie ne dă de înțeles ca se merită. Intr-un cuvânt, înscrierea în aceste directorii îți poate aduce câteva link-uri destul de puternice.

Mai mult, autoritatea și efectivitatea directoriilor web nu poate fi pusă la îndoială atât timp cât însuși Google deține unul, iar prezența în acest directoriu este necesară pentru fiecare website. Google My Business este cel mai important directoriu la momentul de față iar despre cum să-ți înscrii afacerea acolo am scris un articol separat.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]

Scroll to Top